Ogłoszenie o naborze na stanowisko „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek samorządu terytorialnego -edycja 2026

Ogłoszenie o naborze na stanowisko „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek samorządu terytorialnego -edycja 2026

Kierownik  Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Radłowie  zawiadamia o zamiarze podjęcia współpracy z osobami posiadającymi kwalifikacje zawodowe niezbędne dla realizacji zadań „Asystenta osobistego osoby z niepełnosprawnością”.

Zadania realizowane będą w ramach Programu Ministerstwa Rodziny i Polityki Społeczne „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu terytorialnego – edycja 2026, zwanym dalej „Programem”.

Program ma na celu wprowadzenie usługi asystenta, jako formy ogólnodostępnego wsparcia dla:

  1. dzieci od ukończenia 2 roku życia  do ukończenia 16 roku życia posiadających orzeczenie  o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami: konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji, 
  2. osób niepełnosprawnych posiadających orzeczenie o znacznym bądź umiarkowanym stopniu niepełnosprawności albo orzeczenie traktowane na równi z w/w orzeczeniami, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnionych osób niepełnosprawnych;

Osoby aplikujące na stanowisko asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej powinny przedłożyć:

  1. dokument potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w następujących kierunkach: asystent osoby niepełnosprawnej, opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, pedagog, psycholog, terapeuta zajęciowy, pielęgniarka, siostra PCK, fizjoterapeuta lub
  2. dokument potwierdzający co najmniej 6-miesięczne, udokumentowane doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom z niepełnosprawnościami  (np. doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom niepełnosprawnym w formie wolontariatu)
  3. dokument potwierdzający niekaralność (tylko w przypadku, w którym usługi asystencji osobistej będą świadczone na rzecz dzieci niepełnosprawnych do 16. roku życia)

Usługi asystencji osobistej polegają na wspieraniu przez asystenta osoby z niepełnosprawnością w różnych sferach życia, w tym:

  1. wsparciu uczestnika w czynnościach samoobsługowych, w tym utrzymaniu higieny osobistej,
  2.  wsparciu uczestnika w prowadzeniu gospodarstwa domowego i wypełnianiu ról w rodzinie 
  3. .wsparciu uczestnika w przemieszczaniu się poza miejscem zamieszkania
  4. wsparciu uczestnika w podejmowaniu aktywności życiowej i komunikowaniu się z otoczeniem.

Sposób zatrudnienia:

– umowa zlecenie / o świadczenie usług, 7 dni w tygodniu

Wymagane dokumenty:

  1. CV (wykształcenie, doświadczenie zawodowe)
  2. oświadczenie o wyrażaniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji.

Wymagane dokumenty można składać:

  1. osobiście – w Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Radłowie, ul. Brzeska 9
  2. za pośrednictwem operatora pocztowego (adres j.w.);

do dnia 22 grudnia  2025r. z dopiskiem / informacją „dot. naboru na asystenta osobistego osoby z niepełnosprawnością – edycja 2026”;

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 14 678 20 03

 

                                                                                                Krzysztof Sobczyk  

Kierownik  Miejsko – Gminnego

Ośrodka Pomocy Społecznej

w Radłowie

 

 

Przejdź do treści